Școala românească este pe marginea prăpastiei! – Cadrele didactice din Călărași protestează alături de colegii din țară.

0

 Federația Sindicatelor Libere din Învățământ de la nivel central și Sindicatele județene afiliate fidele crezului de apărare a drepturilor și promovarea intereselor membrelor de sindicat – profesori din învățământul preuniversitar au atras atenția de nenumerate ori în cei peste 25 de ani de activitate sindicală că, investiția în educație reprezintă singura și cea mai eficientă cale de progres și dezvoltare economică.

  Situația actuală în care se afla învățământul românesc poate genera o criză profundă a societății românești din punct de vedere moral, cultural, tehnologic, economic, criză care va afecta profund dezvoltarea României. bbbb-300x167 Școala românească este pe marginea prăpastiei! - Cadrele didactice din Călărași protestează alături de colegii din țară.

  Școala românească este pe marginea prăpastiei.

 Subfinanțată, marginalizată, discriminată, considerată și menționată în Constituție ca ” prioritate națională” dar care în realitate este ”cenușăreasa” societății, niciodată nu a fost în lista de priorități a Guvernului.

  Coarda a fost întinsă prea mult și cu siguranță va ceda.

  Învățământul nu mai este atractiv din punct de vedere salarial pentru tinerii dotați astfel ca aceștia preferă alte sectoare mai bine remunerate.

  Solicitările profesorilor și deopotrivă ale elevilor și părinților acestora vizează:

  • creșterea de urgență a alocațiilor bugetare pentru învățământ până la atingerea procentului prevazut de lege, 6% din PIB;

  • creșterea costului standard per antrepreșcolar/preșcolar/elev;

  • creșterea salariilor angajaților din învățământ;

  • creșterea burselor elevilor și studenților;

  • decontarea integral a cheltuielilor de navetă pentru elevii care studiază în altă localitate decât cea de domiciliu, dar și pentru decontarea navetei personalului didactic;

  • dotarea corespuzătoare a unităților școlare ( de natură să elimine contribuțiile părinților pentru igienizare, achiziționare de material didactic);

  • formarea, perfecționarea salariațiilor din învățământ;

  • îmbunătățirea prevederilor din Legea nrr.1/2011 ( Legea Educației) care vizează programele școlare, depolitizarea, debirocratizarea;13321825_1763366307240072_5328282257217859843_n-1-300x225 Școala românească este pe marginea prăpastiei! - Cadrele didactice din Călărași protestează alături de colegii din țară.

    Având în vedere toate aceste probleme reale ale sistemului de învățământ, precum și indiferența cu care suntem tratați, lipsa de reacție a Guvernului, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și organizațiile județene au demarat o serie de acțiuni de protest:

  1. pichetarea prefecturilor și a Guvernului României, 18-19 aprilie;

  2. marșul de protest organizat de sindicatele din educație – 1 iunie.

  La ambele acțiuni, organizația SLIJ Călărași a participat cu efective substanțiale după cum urmează:

  • pichetare- 18-19 aprilie 2016, 25 de membri la Guvern și 150 membri la Prefectura Călărași;

  • marșul de protest- 1 iunie 2016, 220 membri la București pe traseul Piata Victoriei- Guvern până la Palatul Cotroceni spre Politehnică.

  Participanții la marș au reprezentat organizațiile sindicale din întreg județul din zonele urbane și rurale, pe parcursul marșului aceștia adresând Guvernului și Președintelui numeroase îndemnuri, solicitări legate de sistemul de educație.

  Dintre numeroasele ”strigări” efectuate s-a desprins una care vizează ”naduful” și nemulțumirea oamenilor:

Președinte repetent,

Fraude în parlament,

Guvernanții niște hoți,

Mama lor la toți”.

  Atragem atenția că lipsa de reacție în continuare a Guvernului conduce la escaladarea protestelor care pot culmina cu blocarea examenului de Bac precum și neîncheierea situației școlare.

Lupta nu s-a încheiat!

Cu multă stimă,

  În numele colegilor din sistemul de învățământ,

Președinte SLIJ Călărași,

Prof. Aurel Bogatu

1588 vizualizari in total 2 vizualizari azi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *