Lucian Carapidis: „ Dacă tu crezi că un profesionist este scump, este din cauză că nu știi cât te costă un incompetent! ”

13589142_1107672515975560_1086230004_o-300x225 Oameni de succes ai Călărașiului

Reporter: Pentru început, spuneți-mi câteva lucruri despre dumneavoastră. Cine sunteți și cu ce vă ocupați?

Lucian Carapidis: Sunt Lucian Carapidis. În prezent administrator la S.C. TUDAN TRAVEL SERVICES S.R.L. O firmă care are ca obiect de activitate reparații auto.

Reporter: Cum v-ați decis să puneți bazele acestei afaceri? De unde această idee?

Lucian Carapidis: Tatăl meu deține o firmă de transport. Aveam costuri foarte mari la reparațiile mașinilor. De acolo a venit și ideea. Am zis că ar fi cazul să facem ceva conex transportului. Un service în care să ne reparăm singuri mașinile. Inițial a fost doar pentru noi. În timp au mai venit prieteni de familie care aveau nevoie de câte o reparație. Vorba s-a dus de la unul la altul, iar ușor, ușor au venit și clienții.

Reporter: Care considerați că este rețeta succesului?

Lucian Carapidis: Consider că rețeta succesului constă în 14 ore de muncă și riscul de gândire. Se doarme iepurește. Trebuie să știi ce vrei cu adevărat, să te axezi și să te dăruiești muncii. Este esențial ca întodeauna să faci ceea ce îți place. Dacă te axezi pe ceva care este foarte bănos și nu îți place este de scurtă durată. Niciodată nu vei face treabă, decât pentru moment.

Reporter: V-ați fi văzut făcând altceva?

Lucian Carapidis: Nu! Chiar le spuneam zilele acestea băieților că nu m-aș vede să fac treaba asta nici pentru o sută de milioane pentru altcineva, cu toate că mare muncă fizică nu depun. Nu aș face serviciul acesta, nu aș putea.

Reporter: Cu câte persoane v-ați început activitatea? Câte locuri de muncă ați oferit locuitorilor municipiului Călărași prin intermediul acestei afaceri?

Lucian Carapidis: La început aveam în jur de 3-4 angajați. Astăzi avem în jur de 17 salariați.

13589171_1107672995975512_1199707815_o-300x225 Oameni de succes ai Călărașiului

Reporter: Știm că sunteți implicat în foarte multe proiecte umanitare. Ce puteți să ne spuneți despre asta?

Lucian Carapidis: Da, așa este! Când am putut să ajut, am făcut-o de fiecare dată.

Reporter: În general oamenii au tendința de a se lăuda cu gesturi mărețe. Dumneavoastră de ce nu vă place să vorbiți despre asta?

Lucian Carapidis: Exact din cauza asta nu îmi place să vorbesc. Ar suna ca o laudă. Nu îmi place să mă laud. De multe ori am cerut să nu se știe că este de la mine. Am ajutat cum am putut, cu transport. Material foarte rar. De multe ori am fost eu și am cumpărat ce era nevoie.

Reporter: Se pare că băiatul dumneavoastră este la fel de implicat ca și dumneavoastră.

Lucian Carapidis: Da! Cu băiatul meu am avut o perioadă grea. Am petrecut un Crăciun în centrul de plasament SERA, iar atunci el spunea că pentru el acolo este acasă, se împrietenise cu copii de acolo. A fost o situație în care un băiețel de acolo îmi spunea tăticule, soției mele mămico, ne lua în brațe. Foarte emoționant!

Am început să fac asta în urmă cu 3 ani. Însă și înainte eram implicat, căci ca să faci un gest ca acesta trebuie să ai o inimă, iar inima asta nu îți vine anul acesta sau anul viitor. O ai dintotdeauna. În general unde mi s-a oferit informații încât să am încredere că persoana respectivă spune adevărul, căci știți, umblă mulți de genul „ Dă-mi și mie! ” , am ajutat. Așa dacă mi-a fost recomandată de un prieten, o cunoștință, nu am ezitat să ajut. Am știut sigur că necesită ajutor.

Acum dacă stau să îmi amintesc, toate astea au început iarna, când erau ninsori, drumuri blocate, acum mai bine de 3 ani. Atunci am creat pentru prima dată o campanie de genul acesta.

424934_375173069174981_1133741925_n-300x225 Oameni de succes ai Călărașiului

Reporter: Revenind la afacere. Care este strategia de dezvoltare a firmei? Vă doriți ceva mai mult pe viitor?

Lucian Carapidis: Da, îmi doresc ca pe terenul din fața service-ului să fac un fel de orășel auto, cum s-ar spune. Ceva modern. Depozit de piese, magazin de vânzare, vulcanizare, spălătorie, linie ITP, absolut tot ce ține de auto. Ne ajută pe noi pentru parcul nostru auto.

Reporter: În ce măsură vă ajută statul să vă dezvoltați ca întreprinzător privat?

Lucian Carapidis: Să ne dezvoltăm? Nu prea ne ajută să ne dezvoltăm. Am încercat să accesez niște fonduri europene, dar cred că am prea mulți angajați pentru ce se oferă la momentul acesta. Mi-a trecut prin minte să fac o altă firmă.

13632748_1107672845975527_1230888477_o-300x225 Oameni de succes ai Călărașiului

Reporter: Știm că acesta este un domeniu sensibil. Ați avut des controale? Ați întâmpinat probleme?

Lucian Carapidis: Au fost controale, dar nu am avut probleme nici măcar de sănătate, securitatea muncii, sau altele. Lucrăm pentru un concept nemțesc, Auto Check Center. Ei se ocupă de echipamentul băieților, de tot ce înseamnă piese, stare tehnică. Avem firmă care se ocupă de tot ce înseamnă elevatoare, revizie, la capitolul acesta suntem bine, nu avem bătăi de cap, iar totul funcționează ca la carte.

Reporter: În orice domeniu există concurență. Ce ne puteți spune despre concurența de la nivel zonal?

Lucian Carapidis: Da! Este concurență și este bine venită. Concurența pentru mine înseamnă un lucru bun deoarece ieși în evidență prin ceea ce faci. Îmi place să mă lupt cu cineva, dar să fie o luptă loială. La service-uri auto am mai întâlnit cazuri când verbal s-a ofertat ceva, iar practic pe mașină a fost montat altceva. Nu vreau să mă pronunț. Să fac eu ceva asemănător? Nu! Eu am fost sincer și i-am spus omului în față, care este problema și cât costă. Ai un preț mai bun, mergi acolo. Întotdeauna când am avut un client l-am sfătuit să meargă acolo, unde ca si cum ar fi mașina mea. Ce decizie aș fi luat eu l-am sfătuit și pe el să facă același lucru.

Reporter: Clienții sunt prioritatea numărul unu într-o afacere. Obișnuiți să stați de vorbă cu clienții de fiecare dată?

Lucian Carapidis: În proporție de 99% dintre cazuri. De fiecare dată când sunt aici. Asta le dă încredere clienților. Trebuie să știi să le răspunzi, sunt date tehnice. Sunt mulți care vin la reparat și nu știu ce e aia o anumită piesă. Trebuie să le spui ce este, ce se poate întâmpla dacă nu o schimbă. În prezent avem 6-7 transporturi zilnice, de unde ne vin piese. Orice chestie mecanică se rezolvă în maxim în 2 zile. Piesele vin în maxim 4-5 zile din Germania în cazul în care nu există stoc. Cel mai apropiat depozit apropiat României este cel de la Budapesta. 80% din piese de acolo vin.

Reporter: Ați avut momente când ați simțit nevoia să renunțați?

Lucian Carapidis: Da! Am vrut să renunț de multe ori la anumiți clienți pentru că unii sunt cum sunt. Le oferi explicații și degeaba, unii chiar sunt dificili. Ca peste tot. Nu poți să mulțumești pe toată lumea. Îmi amintesc de când eram șofer de autocar, iar de multe ori plecam cu străinii în circuite, iar majoritatea circuitelor făcute cu străinii aveau ghizi bătrâni cu experiență. Un ghid bătrân mi-a zis: „ Câte locuri are autocarul? 50. Dacă 26 dintre ei sunt mulțumiți înseamnă că a fost bine. Pe mine m-a mulțumit chestia asta. E ca o deviză!

Reporter: Care este motto-ul domneavoastră după care vă ghidați în viață?

Lucian Carapidis: La asta chiar nu m-am gândit. Am postat de curând o chestie care mi-a plăcut: „ Am văzut oameni simpli, foarte deștepți și mulți proști cu diplomă ” .

Reporter: Să ne facem o idee de sfârșit. Să înțelegem că dacă vrem să atingem apogeul succesului nu există o formulă standard ci este nevoie de multă ambiție și multă muncă?

Lucian Carapidis: Chestia aceasta cu reparatul mașinilor mai puțin stă în teorie și mai mult în practică. Chiar mă gândeam de curând la ce făceau înainte baieții și ce fac acum. Se învață. Lucrând înveți! Te confrunți cu o grămadă de probleme, a doua oară devine mai simplu. Sunt mașini care când vin și li se expune problema știu deja unde să se ducă și să o rezolve. Au mai întâlnit defectul respectiv. Totul ține să vrei să înveți.

10531 vizualizari in total 2 vizualizari azi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *