Serviciul de Ambulanță al Județului Călărași a acționat la 3531de solicitări ale cetățenilor|Realitatea din Călărași
Activitatea Serviciului de Ambulanţă al Judeţului Călăraşi s-a desfăşurat în luna august cu un număr de 15 echipaje medicale de urgenţă cu asistent, un echipaj medical de urgenţă cu medic şi 4 echipaje de transport sanitar neasistat.
Din punct de vedere al volumului activităţii, în luna august 2016 autosanitarele operative din parcul auto au rulat 173.937 km pentru a răspunde cu promptitudine celor 3531 de solicitări preluate prin intermediul numărului unic de urgenţă 112. Din numărul total de solicitări la care s-a intervenit, 1058 au fost urgente majore, 1847 urgenţe cod galben şi 626 de cazuri de transport sanitar neasistat. Medicii din cadrul SAJ Călăraşi s-au deplasat la 191 de cazuri (6,6%), restul de 2714 cazuri de urgenţă fiind soluţionate de către echipaje cu asistent medical.
Repartizarea solicitărilor pe punctele de lucru este următoarea: Staţia centrală Călăraşi -1398 solicitări (40%), Substaţia Olteniţa – 702 solicitări (20%), Substaţia Lehliu-Gară – 513 (15%), Substaţia Budeşti – 417 solicitări (12%), Substaţia Fundulea – 267 solicitări (8%), Substaţia Dragalina – 234 solicitări (7%).
Din totalul solicitărilor, cea mai mare pondere au avut-o afecţiunile digestive (18,1%) urmate de febră la adult şi copil (11,7%), afecţiuni cardio-vasculare (9,8%), afecţiuni neurologice (8,2%), traume (7,4%), afecţiuni psihiatrice (6,3%). Echipajele SAJ Călăraşi au intervenit la 48 de pacienţi din accidente rutiere şi 41 de pacienţi aflaţi în stop cardio-respirator din care la 11 cazuri s-au efectuat manevrele de resuscitare, în celelalte situaţii constatându-se decesul.
În luna august spitalele din judeţul Călăraşi au solicitat efectuare unui număr de 315 transferuri interclinice către alte spitale din Bucureşti, după cum urmează: Spitalul Judeţean Călăraşi – 103 cazuri, Spitalul Olteniţa – 90 cazuri, Spitalul Lehliu-Gară – 60 cazuri.
Timpul mediu de răspuns a fost de 3’59” în mediul urban şi 14’55” în mediul rural.
Ca urmare a implementării unui proiect de extindere a infrastructurii sistemului naţional de unic pentru apeluri de urgenţă, până la nivelul resurselor mobile, începând cu luna septembrie toate ambulanţele sunt dotate cu tablete conectate la dispeceratul 112, prin intermediul cărora se realizează preluarea solicitărilor de către echipajele operative. De asemenea sistemul permite completarea electronică a fişei de urgenţă prespitalicească a pacientului şi transmiterea acesteia la Unitatea de Primiri Urgenţe. În momentul de faţă sistemul este în faza de implementare şi are ca principal obiectiv scurtarea timpului de preluare a solicitării şi interconectarea resurselor mobile cu spitalele în care vor ajunge pacienţii. Totodată aplicaţia permite extragerea tuturor datelor statistice necesare efectuării unor analize la nivel local sau central.