Toneanu Mihai Adrian – Un tânăr care vrea, știe și poate

rsz_1dsc_0796

În Vinerea Mare, ne-am deplasat la Cantina de Ajutor Social din Călărași. Serviciul pentru persoane aflate în situații de risc (Cantina de Ajutor Social), este o unitate publică de asistență socială, subordonată Consiliului Local.

Unitatea prestează servicii sociale gratuite sau contra-cost persoanelor aflate în situații economic-sociale sau medicale deosebite. Scopul serviciului social constă în pregătirea și servirea a două mese, zilnic, de personă, gratuite sau contra-cost, în limita alocației de hramă prevazută de reglementările legale și asigurarea transportului pentru persoanele care beneficiază de distribuirea hranei la domiciliu. Cantina de Ajutor Social iși desfășoară activitatea cu un număr de 11 angajați, conduși de un șef-serviciu.

Programul de lucru este 7:00-15:00, de Luni până Vineri.  Vineri se distribuie hrană rece pentru zilele de sâmbătă și duminică. Alocația de hrană este de 12 lei/zi de persoană. Media asistaților pe anul 2016 a fost de 193 (72 dosare), iar de la începutul anului până în prezent a fost de 192 (68 dosare), din care:

  • 173 sunt copii, 8 pensionari fără venituri, 4 pensionari cu venituri, 2 asistați cu grad de handicap, 4 persoane cu boală cronică și un asistat social care este în căutarea unui loc de muncă. Acesta din urmă este cazat și la Adăpostul de Urgență pe timp de noapte.

Din totalul beneficiarilor, un număr de 31 de persoane (31 dosare), prestează 5 zile/lună de muncă în folosul comunitații.rsz_dsc_0821

Tânărul conducător al acestei instituții este Șef-Serviciu Toneanu Mihai Adrian. De când a preluat conducerea instituției, lucrurile s-au schimbat radical. Provenind din mediul privat, acesta a venit cu o nouă viziune și cu proiecte noi.

L-am gasit în curtea instituției însoțit de vice-primarul Dragoș Coman, supraveghind distribuirea meniului pregătit pentru sărbatorile pascale. Mihai Toneanu a declarat pentru Realitatea din Călărași:

„Ca urmare a economiilor acumulate de la 1 ianuarie și până în prezent, am reușit sa asigurăm asistațiilor social mâncare tradițională cu ocazia sfintelor sărbători, suplimentând hrana pentru cele 4 zile, astfel incât acest lucru a dus la dublarea alocației de hrană. Meniul de sărbători pascale cuprinde:

  • Felul 1 – Ciorba cu carne de miel
  • Felul 2 – Stufat cu organe si carne de mielrsz_1dsc_0778

Hrană rece:

  • ouă roșii – 5 bucăți/asistat
  • Drob de miel – 200 grame/asistat
  • Cozonac – 500 grame/asistat
  • Brânză topita – 140 grame/asistat
  • Conservă carne de porc – 300 grame/asistat
  • Conservă pate de ficat – 200 grame/asistat
  • Sardină în sos tomat – o cutie
  • Smântâna – 400 grame/asistat
  • Zahăr – 1 kg./asistat
  • Făină – 1kg./asistat
  • Pui Grill – 1,4 kg./asistat
  • Pulpe pui – 600 grame/asistat
  • Telemea Vacă – 400 grame/asistat
  • Cârnați Cabanos – 400 grame/asistat
  • Tocană de legume – 310 grame/asistat
  • Pâine – 4 bucăți/asistat
  • Napolitane – 60 grame/asistat
  • Biscuiți – 60 grame/asistat
  • Ciocolată – 100 grame/asistat
  • Halva – 400 grame/asistat
  • Suc Fruti Fresh – 2,5 L/asistat
  • Banane și mere

Din anul 2014, de când conduc această instituție, am monitorizat permanent distribuirea alimentelor și supravegherea beneficiarilor, întru-cât exista practica vânzării produselor. În colaborare cu Poliția Locală, am supravegheat permanent traseul parcurs de asistați. Consider că este păcat să profite cineva de neștiința și inocența lor. Până la urmă sunt banii noștrii, ai călărașenilor, și eforturile noastre nu trebuiesc irosite.”rsz_1dsc_0799rsz_1dsc_0800rsz_1dsc_0801

În aceeași locație funcționează și Adăpostul de Urgență pe timp de noapte. Acesta este un serviciu social, aflat și el în subordinea Consiliului Local și este condus tot de Toneanu Mihai Adrian. Scopul serviciului constă în asigurarea de găzduire pe timpul nopții, asociată cu acordarea unor servicii de consiliere și asistență de reinserție, în concordanță cu nevoile individuale. Beneficiarii acestui serviciu sunt persoane fără adăpost, fără sprijin familial, în general fără surse de venit.

Serviciul social are ca obiect de activitate acordarea în mod gratuit de servicii sociale, specializate în conformitate cu standardele de calitate și potrivit nevoilor specifice și reale ale fiecarei persoane asistate prin:

  • primire și găzduire temporară
  • servicii de igienă individualizată (duș, deparazitare, spălat lenjerie)
  • socializare si dezvoltare a relaților cu comunitatea
  • oferirea de informații si facilitarea accesului persoanei asistate la serviciile din sfera asistenței și protecției sociale (ajutor social, cantină de ajutor social, AJOFM, Casa de pensii)

Toneanu Mihai: „Adăpostul de Urgență pe timp de noapte are o capacitate de 12 locuri si iși desfășoară activitatea cu un numar de 7 angajați. Programul zilnic de lucru este de Luni până Vineri  între orele 7:00-15:00, și acordarea serviciului social se desfășoară pe timp de noapte între orele 19:00-07:00, 7 zile din 7.  Primirea persoanelor fără adăpost se face între orele 19:00-22:00 (22:00-06:00 program odihna, 06:00-07:00 program părăsire adăpost beneficiari) cu excepția cazurilor identificate și conduse la adăpost de către organele competente care pot fi primite și după orele 22:00. Evidența beneficiarilor admiși se ține în Registrul de evidență al beneficiarilor în care se consemnează: data și ora primirii, numele și prenumele beneficiarului, vârsta, seria și numărul cărții de identitate sau buletinului de identitate. Persoanele conduse la adăpost de către organele competente pot fi primite, după caz, și fără acte de identitate fiind identificate în prealabil de către Poliția Locală. Pe timpul șederii în adăpost, beneficiarilor li se asigură igiena corporală în regim de urgență, deparazitare, după caz, un loc în spațiul amenajat pentru dormit, haine și lenjerie pentru uzul personal. Serviciile sunt acordate gratuit pe o perioadă de maxim 90 de zile pe an pentru persoanele din Municipiul Călărași si 7 zile pentru persoanele aflate în tranzit (situații de urgentă). Intenționez să propun Consiliului Local, extinderea acestei perioade la 120 de zile. Consider că astfel vor fi acoperite cele patru luni critice de iarnă”.

Reporter: Deși sunteți tânăr, ați reușit în scurt timp să transformați acest serviciu într-o instituție modernă și utilată la standarde europene, care oferă servicii sociale de calitate. Care este rețeta succesului?

Mihai Toneanu: „Că sunt tânar, aveți dreptate. Despre transformări, las faptele  să vorbească. Tot ce vedeți aici este rodul muncii de echipă. Am încercat încă de la început să fac oamenii să înțeleagă că suntem aici în slujba cetățeanului și că datoria noastră este să oferim servicii de cea mai bună calitate, și să oferim transparență în cheltuirea banului public. În toate eforturile noastre suntem sprijiniți de executivul primăriei”.

N.R. Dacă lucrurile funcționează, masa servită este de cea mai bună calitate la un cost de 12 lei/zi, realizându-se economii, domnilor:  primar, vice-primari și domnilor consilieri locali, de ce nu 17523642_690402727833006_8992045600287416882_ngăsiți o soluție legală să nu mai plătiți 16 lei pe zi unei firme de catering la Căminul pentru persoane vârstnice?

rsz_dsc_0821rsz_dsc_0825rsz_dsc_0837

5095 vizualizari in total 1 vizualizari azi


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*