În perioada august-septembrie 2018, în cadrul activității A4 -Asigurarea unui sistem educațional comun „Căi de carieră pentru mobilitatea forței de muncă în rândul tinerilor”, 20 de cadre didactice din cadrul Facultății de Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală ce apartine Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București participă la cursuri de limba bulgară, în cadrul proiectului “Career Paths to Youth Labour Mobility”/”Pași în carieră pentru mobilitatea fortei de muncă pentru tineret”, cod 16.4.2.021., finanțat prin Programul: INTERREG V-A RO-BG, Axa prioritară-4; Prioritatea de Investitii 1.
Activitatea A4 implementează unul dintre pilonii programului educațional comun „Căi de carieră pentru mobilitatea forței de muncă în rândul tinerilor”, care oferă măsuri de mobilitate transfrontalieră a forței de muncă, o schemă comună de învățământ orientată spre piața muncii: stagii comune, cursuri de limbi străine specializate, cursuri de antreprenoriat, cursuri virtuale de antreprenoriat etc. pentru studenții grupurilor țintă din România și Bulgaria. Cursul de limba bulgară este organizat pentru un număr de 100 de ore de seminar precum și 6 deplasări în Bulgaria pentru exersarea competențelor lingvistice. A invata o limba străină inseamna a gândi maleabil! Să gândești rigid inseamna să te condamni la izolare usor-usor și să nu lupți pentru succesul social. Gândirea adaptativă se formează prin cursurile de limbi străine acceptând mental că și alte limbi sunt la fel de importante ca a noastră si incercăm să gândim ca și bulgarii, în cazul nostru, fără să incetăm sa fim români. Acest curs este deosebit de benefic, simultan cu cunoștințele gramaticale ni se transmit si secvențe cultural-istorice referitoare la evoluția si mentalitatea poporului bulgar, iar exemplele pozitive acționeaza asupra noastră prin “contaminare”.
Când ne referim la domeniul limbilor străine, un aspect deloc de neglijat îl reprezintă motivația. Ce ne motivează să învățăm o limbă străină? Care sunt mijloacele și scopul aprofundării unui astfel de domeniu? Cultura, tradițiile unei țări sau nevoia de a te exprima cursiv sunt esențiale în învățarea unei limbi străine. La acestea se adaugă mediul, dar și înclinația nativă dar și nevoia de a comunica în limba interlocutorilor, câștigându-le astfel încrederea și respectul.
Studierea unei limbi straine dezvăluie cum gândesc si ce simt alte societati, care sunt experiențele, valorile si modul in care se exprimă, ne pune față in față cu o cultură, pe care, dacă o cunoști, poti vedea mult mai clar propria ta societate, plusurile si minusurile ei.
“Necunoscând limbi străine, nicicând nu vei înţelege tăcerea străinilor!”Este unul din multele citate care pune in evidență importanța pe care trebuie să o acordăm unei alte limbi, diferite de cea maternă.Cunoasterea unei limbi străine a devenit aproape obligatorie intr-o lumeaflată în plin in proces de globalizare. Mai ales in aceste vremuri ale globalizarii, cunoasterea unei limbi straine, nu mai reprezinta o dovada a inteligentei, a pozitiei in societate ci pur si simplu o adaptare la prezent, si, in anumite situatii, o cerință obligatorie. Orice limbă se poate invăța, fie ca este bulgara, franceza, chineza etc. Limbile străine reprezintă pașaportul nostru către ceilalți oameni.
Pentru competențele lingvistice de limba bulgară, cadrele didactice vor primi certificate de atestare a acestora, care vor da un plus de valoare în cadrul cooperării transfrontaliere cu cadrele didactice universitare aflate pe celălalt mal al Dunării- unul dintre beneficiile implementării acestui proiect și vor da naștere altor proiecte comune deoarece avem aceleași preocupări și aceleași obiective:educație universitară de calitate, studenți bine pregătiți și absolvenți eficienți pe piața muncii.
Manager Proiect
Prof.univ.dr. Daniela Crețu
Lasă un răspuns