Profesorii debutanti NU mai intra in invatamant fara cursuri psihopedagogice finalizate. Metodologia de mobilitate, modificata

pr

 Cursurile psihopedagogice finalizate sunt obligatorii de anul viitor, pentru oricine doreste sa intre in invatamant. Ministerul Educatiei a pus deja in dezbatere un proiect al metodologiei de mobilitate pentru personalul didactic in anul scolar 2020-2021, care prevede aceasta modificare. Mai mult, toti profesorii angajati in perioada 2012-2019 vor fi verificati.

 

„Art 3, alin 2 – La inscrierea la concursul national de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in invatamantul preuniversitar, denumit in continuare concurs national, absolventii cu diploma ai invatamantului postliceal si universitar au obligatia sa faca dovada finalizarii pregatirii psihopedagogice”, prevede proiectul.
Pana in prezent, candidatii care absolvisera invatamantul superior aveau dreptul sa se angajeze si fara modulul psihopedagogic finalizat, insa cu obligatia de a-l finaliza in termen de cel mult un an de la angajarea in invatamant.
Noul proiect de metodologie introducere si ideea de verificare a cursurilor psihopedagogice, de care se vor ocupa inspectoratele scolare. Mai exact, inspectorii vor verifica, pana pe 30 ianuarie 2020, daca profesorii angajati in perioadata 2012-2019 au cursuri psihopedagogice finalizate.
„Alineatul (8) Pana la data de 31 ianuarie 2020, inspectoratele scolare:
a) verifica daca personalul didactic de predare debutant prevazut la art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (6), care a finalizat cu diploma invatamantul universitar de lunga sau scurta durata, a absolvit programul de pregatire psihopedagogica prin modulele organizate de departamentele pentru pregatirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic sau daca face dovada frecventarii unui astfel de program de pregatire psihopedagogica;”
Daca profesorii nu pot face dovada ca au finalizat cursurile psihopedagogice pana la data verificarii, acestia nu vor mai putea sa sustina examenul de Titularizare in invatamant.
 „Personalul didactic de predare debutant cu o vechime efectiva la catedra mai mare 5 ani, care a finalizat cu diploma invatamantul universitar de lunga sau scurta durata si nu a absolvit programul de pregatire psihopedagogica prin modulele organizate de departamentele pentru pregatirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic, precum si personalul didactic de predare debutant cu o vechime efectiva la catedra mai mica 5 ani, care nu face dovada finalizarii sau frecventarii unui program de pregatire psihopedagogica prin modulele organizate de departamentele pentru pregatirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic, nu pot participa la concursul national, sesiunea 2020”
Modulul psihopedagogic cuprinde doua nivele:

NIVELUL I (ciclul de licenta) de certificare pentru profesia didactica – acorda absolventilor de studii universitare dreptul sa ocupe posturi didactice in invatamantul prescolar, primar si gimnazial, cu conditia acumularii unui minimum de 30 de credite transferabile din    programul de formare psihopedagogica.

Cele 30 de credite sunt acumulate in urma parcurgerii in totalitate a urmatoarelor discipline:
ANUL I:
– Psihologia educatiei (anul I, sem. 1): 2 ore de curs si 2 ore de seminar, 5 puncte credit;
– Pedagogie I (Fundamentele Pedagogiei; Teoria si metodologia curriculum-ului – anul I, sem. 2): 2 ore de curs si 2 ore  de seminar, 5 puncte credit;
ANUL II:
– Pedagogie II (Teoria si metodologia instruirii; Teoria si metodologia evaluarii – anul II, sem. 3): 2 ore de curs si 2 ore  de seminar, 5 puncte credit;
– Didactica specialitatii (anul II, sem. 4): 2 ore de curs si 2 ore  de seminar, 5 puncte credit;
ANUL III:
– Practica pedagogica I si II (anul III, sem. 5 si 6): in medie trei ore pe saptamana, 5 puncte credit;
– Instruire asistata de calculator (anul III, sem. 5): o ora de curs si o ora de seminar, 2 puncte credit;
– Managementul clasei de elevi (anul III, sem. 6): o ora de curs si o ora de seminar, 3 puncte credit.
 Absolvirea acestui nivel consta in realizarea si sustinerea unei LUCRARI  FINALE, in anul III, sem. 6 (dupa terminarea practicii pedagogice) si are 5  puncte credit.
NIVELUL II (ciclul masteral) de certificare pentru profesia didactica – acorda absolventilor de studii universitare dreptul sa ocupe posturi didactice in invatamantul liceal,  postliceal si universitar, cu satisfacerea a doua conditii:
– acumularea unui minimum de 60 de credite transferabile din programul de studii psihopedagogice;
– absolvirea unui program de master in domeniul diplomei de studii universitare de licenta.
Nivelul II consta in parcurgerea obligatorie a urmatoarelor discipline:
ANUL I:
– Psihopedagogia adolescentilor, tinerilor si adultilor (an I, sem. 1): doua ore de curs, o ora de semirar, 5 credite;
– Didactica domeniului si dezvoltari in didactica specialitatii (an I, sem. 2): doua ore de curs, o ora de seminar, 5 credite, sem. 2;
– Comunicare educationala (an I, sem. 2): o ora de curs, doua ore de seminarii, 5 credite (OPTIONAL);
– Consiliere si orientare (an I, sem. 2): o ora de curs, doua ore de seminarii, 5 credite (OPTIONAL).
ANUL II:
– Practica pedagogica (an II, sem. 4): in medie trei ore pe saptamana, 5 puncte credit;
– Managementul organizatiei scolare (an II, sem. 3): o ora de curs, doua ore de seminarii, 5 credite (OPTIONAL);
– Educatie interculturala (an II, sem. 3): o ora de curs, doua ore de seminarii, 5 credite (OPTIONAL);
– Proiectarea si managementul programelor educationale (an II, sem. 3): doua ore de curs, o ora de seminar, 5 credite.
Absolvirea acestui nivel consta in realizarea si sustinerea unei LUCRARI  FINALE, in anul III, sem. 6 (dupa terminarea practicii pedagogice) si are 5  puncte credit.
1145 vizualizari in total 2 vizualizari azi

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*