Bate un vânt de pușcarie, Popescu la brutărie… Game Over!

electrÎn timp ce Fundația pentru Tineret Călărași fură la propriu curent, Ministerul Tineretului și Sportului doarme

Sursa>https://www.romaniacurata.ro/

Așa cum am promis, seria în care am pornit “pe urmele averii tinerilor” continuă. Vă aduceți aminte cum s-au prezentat așa-zișii reprezentanți ai tinerilor și fundațiilor pentru tineret la Ministerul Tineretului și Sportului să înfiereze intenția MTS de a le aduce în legalitate, prin aprobarea Regulamentului de aplicare a legii, care trebuia aprobat încă din 2002-2003?

Acești așa-ziși reprezentanți, care nu au nicio treabă cu interesele reale ale tinerilor, încearcă să păcălească MTS și opinia publică că la fundații totul este roz și că singura problema este statul agresor care “îi tot amenință cu naționalizarea” și faptul că autoritățile publice nu le pompează bani. Mergem mai departe cu situația din județe, iar în acest articol vom prezenta matrapazlâcurile de la Călărași, unde FJT a fost dovedită în instanță că a furat curent, că acele facturi au fost aruncate în ograda primăriei și că în cele din urmă are de plătit municipalității circa 125.000 de euro.

Nici despre această fundație nu se știe mare lucru. Știm că este afiliată cu Fundația Națională pentru Tineret și Convenția Națională a Fundațiilor pentru Tineret, organizații prezente la ședința de la MTS, dar și că apare pe portalul FITT în care sunt prezentate fundațiile.

În 2010, Jurnalul Național descria schema de la Fundația Județeană pentru Tineret Călărași – Terenul UTC, rezervaţie de vile: “Fundaţia Judeţeană pentru Tineret din Călăraşi a plantat un sat de vacanţă pentru bogătanii oraşului pe terenul „moştenit” de la fosta Uniune a Tineretului Comunist. Printre beneficiari se numără o sumedenie de apropiaţi ai primarului Nicolae Dragu, poliţişti şi reprezentanţi ai unor instituţii care trebuia să se sesizeze în cazul acestei grave încălcări a legilor. Fundaţia pentru Tineret din Călăraşi a concesionat o bună parte din Parcul Dumbrava, deşi nu are nici un drept de proprietate asupra acestui teren. Printre cei care şi-au construit case în satul de vacanţă se află mai mulţi poliţişti locali, în frunte cu Vasile Luchian, şeful Poliţiei Municipiului Călăraşi.”

Alte acuzații de furturi găsim în presa locală prin 2015 – acuzații privind înstrăinarea unor terenuri de sport. Subiectul pare întortocheat, așa că nu îl vom dezvolta.

În 2016, Realitatea din Călărași scria că “Bate un vânt de pușcarie, Popescu la brutărie”. Publicația continuă subiectul început de Jurnalul Național. Noi zicem că în 2020 poate să vată vântul de pușcărie și pe la Ministerul Tineretului și Sportului, având în vedere aparența de complicitate cu acești băieți.

Să vedem ce zic jurnaliștii din Călărași, dar și autoritățile locale: “Florin Popescu este președintele Fundaţiei Județene pentru Tineret din Călăraşi și mai nou furnizor și distribuitor de energie electrică. Ultimele sale isprăvi fac obiectul unui dosar penal care se află pe masa procurorilor călărășeni. Fundaţia pentru Tineret din Călăraşi a concesionat o bună parte din Parcul Dumbrava, deşi nu are nici un drept de proprietate asupra acestui teren.”

Despre faptul că fundațiile pentru tineret nu au drept de proprietate asupra bunurilor imobile am scris și noi.

“Presa călărășeană și națională a scris de nenumerate ori despre acest subiect. Fiecare beneficiar în parte a construit ce a vrut, fără autorizaţii şi fără respectarea condiţiilor din decizia Fundaţiei, care a stipulat construcţia unor „cabane de lemn, de tip camping, imobile provizorii”. În loc de un sat de vacanţă care ar fi putut deservi un public larg, parcul a fost „mobilat” cu adevărate case, în funcţie de bugetul şi rangul fiecărui concesionar. Primarul de la acea vreme, Nicolae Dragu, a girat aceste ilegalități.”

Înțelegem de aici că reprezentanții acestei fundații, în loc să se preocupe de tineri, au distrus un parc ca să facă bani, un parc aflat în domeniul public.

“Ne-am deplasat în cartierul Dumbrava și am aflat că locatarii plăteau lunar către fundația județeană pentru tineret, costul energiei electrice consumate, numai că acești bani nu au ajuns niciodată în conturile primăriei.”

Jaful se vede din avion, dar vom reveni la această situație.

Acum, în articol este citat un raport privind rezultatele Comisiei mixte de verificare a imobilelor din Parcul Dumbrava, constituită conf. Ordinului Prefectului nr. 215/28.05.2009. Fără a prezenta considerentele acestuia, vom trece direct la concluzii:

Situaţia juridică a Parcului Dumbrava este următoarea:

  • suprafaţa de 3,6036 ha este domeniu public al municipiului Călăraşi, conform H.C.L. Călăraşi nr.78/10.09.1999, modificată şi completată prin H.C.L. nr.44/28.03.2001;
  • suprafaţa de 2,3 ha se afla în administrarea Fundaţiei judeţene pentru tineret Călăraşi, conform Ordinului Ministrului Silviculturii nr.137/27.04.1984 şi a Ordinului Prefectului nr.368/17.09.2002, nefiind intabulat dreptul de proprietate pentru acest teren.

Niciuna dintre persoanele fizice, beneficiare ale contractelor de închiriere încheiate cu FJPT Călăraşi, nu şi-au obţinut autorizaţii de construire pentru construcţiile amplasate în T 102 P 461, conform prevederilor Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, arată

Fundaţia judeţeană pentru tineret Călăraşi este condusă de un Consiliu (numit fie de conducere, fie de administraţie) format doar din 3 membri.

La final, Instituția Prefectului face propuneri de intrare în legalitate, printre care constituirea Consiliului de Conducere în conformitate cu Legea nr. 146/2002, realizarea activității de evaluare, supraveghere și control de către comisia prevăzută de lege etc.

S-a întâmplat ceva? Se pare că nu. Pretextul evident este că nu există Regulamentul de aplicare a Legii, înfierat de reprezentanții acestei fundații la MTS.

La nivelul anului 2017, știm că nu s-a intrat în legalitate: “Acesta a fost anunţul şoc făcut vineri de primarul municipiului Călăraşi, Dan Drăgulin, deşi „povestea” e veche de mai bine de 7 ani. Drăgulin a mai adăugat că până acum „n-a solicitat nimeni vreo autorizaţie de construire, deşi la bugetul local se încasează impozite din zona respectivă, conform unei Decizii a Camerei de Conturi din 2012”. Primarul a mai subliniat că în perioada imediat următoare va solicita Consiliului Judeţean să intervină pentru stabilirea reprezentanţilor în Consiliul de Administraţie al Fundaţiei Judeţene pentru Tineret şi Sport Călăraşi.”

Măcar am aflat că în 2018 a început la DNA o anchetă pe acest subiect, așa cum scrie presa locală:  La mai bine de un an de când s-a aflat de „furtul de energie„ din Parcul Dumbrava s-a început serios ancheta! Dosarul se află pe masa procurorilor DNA, iar acum, rând pe rând urmează să fie chemați pentru a da explicații reprezentanți ai Primăriei Călărași dar și cei care ar fi „furat„ curent electric. Prejudiciul se ridică la aproximativ 10 miliarde de lei vechi, bani pe care i-a plătit Primăria Călărași din 2008 până anul trecut din banii contribuabililor.”

Din păcate, nu știm ce s-a întâmplat mai departe cu ancheta.

Pe 19.10.2018, Primăria Călărași merge în instanță cu Fundația pentru Tineret Călărași. Pe 29.10.2019, instanța se pronunță și dispune:

  • admiterea în parte a cererii de chemare în judecată în contradictoriu cu pârâta Fundaţia Judeţeană Pentru Tineret;
  • obligarea Fundaţiei Judeţene Pentru Tineret la plata către reclamanta Unitatea Administrativ Teritorială a Municipiului Călăraşi prin Primar a sumei de 457 811,63 lei reprezentă debit principal, debit ce va fi actualizat cu rata inflaţiei şi a sumei de 135 568 lei reprezentând penalităţi de întârziere.

Fundația a formulat, evident, apel. Am găsit în schimb hotărârea pe RoLII și urmează să cităm ce ni s-a părut interesant.

“Instanța ia act că la dosarul cauzei s-au depus relațiile solicitate de la Direcția Națională Anticorupție. (…)

Instanța reține următoarele:

În data de 04.11.2016, Curtea de Conturi a României – Camera de Conturi Călărași a constatat prin procesul – verbal din data de 04.11.2016 că, energia electrică înregistrată de contorul cu seria 10Gxxxxxxxxxxxx00 nu reprezintă consum aferent iluminatului public și deci nu trebuia facturată Primăriei Călărași și în consecință nu trebuia plătită din fondurile bugetului local (fila 9 verso, vol. I).

Prin Decizia nr.38/2016, Curtea de Conturi a României – Camera de Conturi Călărași a constatat că energia electrică consumată de lămpile electrice care asigură iluminatul public în parcurile D_______ și Dendrologic precum și de consumatorii existenți pe amplasamentul scenei p_____ spectacole aflată în această zonă este înregistrată de unul din contoarele montate în PTAB 3910, în timp ce un alt contor cu _____________ de asemenea în PTAB 3910 înregistrează consumuri care nu au legătură c u sistemul de iluminat public, valoarea consumului de energie electrică înregistrată în perioada: 2014 – 2016 de contorul cu seria10Gxxxxxxxxxxxx00 fiind de 457 811,63 lei ( fila 17 – vol. I).

Începând cu anul 1998, consumul electric al Fundației Județene p_____ T______ ( discotecă , sediu Fundația Județeană pen tru T______, teren de tenis, baz in) era contorizat de conto rul xxxxxxxx montat în PT 3910. Ca urmare a neplății sumei de 7 565 932 l ei, Fundația a fost deconectată ( raport de expertiză – fila 7, vol. V).

În anul 2008, ca urmare a unei cereri formulate de Primăria Călărași a fost aprobată racordarea la rețeaua electrică a iluminatului public Parc D_______ – scena și a contorul ui cu _______________________, acest contor fiind montat exact pe locul fostului contor xxxxxxxx și care alimenta Fundația Județeană p_____ T______ și sub consumatorii acestuia ( r aport de expertiză – fila 7, vol. V).

Consumatorii identificați care se alimentau de la acest contor era pârâta Fundația Județeană p_____ T______ care avea drept subconsumatori: Discoteca Hestia Hotel, sediu Fundația Județeană p_____ T______ și căsuțe de vacanță (raport de expertiză – fila 9, vol. V).

Consumul înregistrat de contorul cu seria 10Gxxxxxxxxxxxx00 , verificat metrologic, în perioada: 2014 – august 2016 este de 457 811, 63 lei, consumatorul Fundația Județeană p_____ T______ (cu subconsumatorii săi ) nu au plătit contravaloarea energiei electrice consumate (raport de expertiză – fila 9, vol. V). (…)

În cauză, din raportul de expertiză judiciară ( vol. V) coroborat cu Decizia nr.38/2016 a Curții de Conturi a României – Camera de Conturi Călărași ( filele 16 – 19, vol. I) reiese că consumul înregistrat de contorul cu seria 10Gxxxxxxxxxxxx00, verificat metrologic, în perioada: 2014 – august 2016 de 457811,63 lei, facturat Primăriei Călărași, nu reprezenta consum aferent iluminatului public ci consum aferent consumatorului – Fundația Județeană p_____ T______, consumator ce avea drept subconsumatori: Discoteca Hestia Hotel, sediu Fundația Județeană p_____ T______ și căsuțe de vacanță. (…)

În ceea ce privește vinovăția, instanța apreciază că în cauză fapta a fost săvârșită de către pârâta Fundația Județeană P_____ T______ cu intenție directă, având în vedere că s-au făcut lucrări prin care căsuțele de vacanță, subconsumatori ai Fundației  au fost racordați la contorul cu _______________________ și chiar sediul Fundației era alimentat cu energie electrică fără a exista vreo autorizație în acest sens și fără ca consumul de energie electrică să fie facturat (sediu l Fundația Județeană p_____ T______, teren de tenis, bazin, fusese contorizat de contorul xxxxxxxx montat în același PT 3910 dar ca urmare a neplății sumei restante, Fundația fusese deconectată – raport de expertiză – fila 7, vol. V).

Potrivit art.73 ind.1 din Legea nr.500/2002 privind finanțele publice, recuperarea sumelor reprezentând prejudicii/plăți nelegale din fonduri publice, stabilite de organele de control competente, se face cu perceperea de dobânzi și penalități de întârziere sau majorări de întârziere, după caz, aplicabile p_____ veniturile bugetare, calculate p_____ perioada de când s-a produs prejudiciul/s-a efectuat plata și până s-au recuperat sumele.

Prin urmare, considerând că în cauză este vorba de un prejudiciu din fonduri publice , având în vedere și înscrisul de la filele 151 – 154, vol. VI , care explicitează modul de calcul al penalităților de întârziere corespunzător prejudiciului în cuantum de 457.811, 63 lei, instanța apreciază că se impune obligarea pârâtei Fundația Județeană P_____ T______ la plata sumei de 135 568 lei cu titlu de penalități de întârziere.”

Așadar, alte prejudicii create de fundațiile județene pentru tineret, ca în multe alte locuri din țară, așa cum am relatat în ultimele săptămâni. Pe ăștia îi apără diversele cenușărese de la anumite federații naționale de tineret sau de la „exemplele de bună practică”, certificate la nivel european, de prin vestul țării.

Domnule ministru, după atâtea anchete jurnalistice, hotărâri judecătorești, urmăriri penale, încă dormiți cu Regulamentul sub pernă și nu vreți să-l trimiteți Guvernului pentru avizare? Dacă sunt alte chestiuni la mijloc, înseamnă că acestea merită riscul…

3266 vizualizari in total 2 vizualizari azi


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*