11 elevi de la Şcoala ,,Nicolae Titulescu” au participat la o mobilitate Erasmus în Ungaria

11 elevi de la Școala „Nicolae Titulescu” au participat la o mobilitate Erasmus+ în Ungaria

Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” Călărași a obținut Acreditare Erasmus în domeniul Educației Școlare pe o perioadă de 5 ani, începând cu 1 martie 2021 (cod acreditare

2020-1-RO01-KA120-SCH-095220). Pe parcursul celor 5 ani sunt prevăzute 24 de mobilități ale cadrelor didactice și 40 de mobilități ale elevilor. În al doilea an de proiect, care se derulează în perioada 1 iunie 2022-31 august 2023, sunt planificate cursuri de formare pentru 9 profesori și o mobilitate de grup a elevilor. Mai multe informații se găsesc în site-ul https://acreditare.scoalanicolaetitulescu.ro.

În perioada 27 mai – 4 iunie 2023, 11 elevi de clasa a VII-a, însoțiți de profesoarele Elena Stancu și Carmen Lăpădat, au participat la o mobilitate de grup în Ungaria, care a avut următoarele obiective:

  • Îmbunătățirea competențelor digitale de utilizare în siguranță a internetului ale elevilor de clasa a VII-a
  • Dezvoltarea competențelor interculturale prin promovarea valorilor culturale europene și a dialogului intercultural.

Proiectul, derulat în parteneriat cu Școala Matrix din Budaors (școală particulară cu predare în limba engleză), a avut ca temă „Moștenirea culturală”. În cadrul acestui proiect, elevii au dobândit cunoștințe despre istoria și semnificația culturală a siturilor incluse în patrimoniul mondial UNESCO din Budapesta. Ulterior, ei și-au consolidat informațiile prin vizitarea celor mai reprezentative obiective culturale din zona orașului vechi.

Elevii noștri au format grupe mixte, împreună cu elevii maghiari. Sub îndrumarea unui trainer american, ei au transferat cunoștințele dobândite la fața locului în proiecte realizate cu ajutorul tehnologiei. Astfel, cele patru grupe constituite au lucrat la crearea unor lumi imaginare, utilizând tehnicile realității virtuale și realității augmentate. Fiecare grupă trebuia să imagineze o țară, să o denumească, să alcătuiască o istorie a ei, un imn, o monedă, un fel de mâncare specific, unul sau mai multe personaje istorice reprezentative. Totodată, grupele aveau și câte o sarcină specială, diferită de a celorlalte grupe. Astfel, grupa 1 trebuia să pună accentul pe tehnologie, grupa 2 pe civilizație, grupa 3 pe momente cheie ale istoriei țării, grupa 4 pe bătălii istorice.

Temele, de mare complexitate și creativitate, presupuneau cunoștințe avansate de TIC și de limba engleză. Elevii au lucrat zilnic câte patru ore la școală, dar și după amiaza, în timpul liber, pentru a finaliza proiectele. În ultima zi, grupele și-au prezentat pe rând proiectele. Acestea au fost apreciate cu punctaje acordate de către trainer și de fiecare din celelalte trei echipe. În urma însumării punctajelor, a fost desemnată o echipă câștigătoare, însă s-a constatat că scorurile celorlalte echipe erau foarte apropiate. Elevii au fost recompensați cu diplome și mici cadouri dulci.

În timpul liber s-au organizat diverse activități cultural-turistice: drumeție pe dealul din apropiere; vizită în zona districtului Castelului Buda; plimbare prin Piața Eroilor; vizitarea Casei Muzicii și a exteriorului Castelului Vajdahuniad. În aceste activități, elevii noștri au avut prilejul să interacționeze și cu un grup de unsprezece elevi germani, aflați în Budaors într-un alt proiect Erasmus+. Totodată, elevii au mai vizitat, prin resurse proprii, zona Palatului Parlamentului cu cheiul Dunării și monumentul emoționant dedicat evreilor uciși de către naziștii unguri, Bazilica Sfântul Ștefan, insula Margareta și au făcut o plimbare de zi cu vaporașul pe Dunăre.

Elevii participanți la proiectul „Moștenire culturală” au devenit mai conștienți de responsabilitatea față de siturile de patrimoniu cultural, și-au dezvoltat gândirea critică și abilitățile de rezolvare a problemelor prin crearea de soluții inovatoare și realiste la provocările conservării acestora pentru generațiile viitoare. Proiectul a fost un prilej de familiarizare a elevilor cu valorile culturale europene, de a exersa și perfecționa comunicarea în limba engleză, de a lega prietenii, de a-și deschide orizontul către alte experiențe, alte culturi, alți oameni și de a învăța lucruri noi despre această lume în permanentă schimbare.

Informaţiile prezentate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului articolului, iar Comisia Europeană şi Agenţia Naţională în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale nu sunt responsabile pentru felul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.

Prof. Olaru Adriana- coordonator de proiecte europene

81 vizualizari in total 6 vizualizari azi

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*