Anunţ de presă

ANUNT PUBLIC PRIVIND POZA

În perioada 2014-2020 – actualul exercițiu financiar al Uniunii Europene, România beneficiază de fonduri cu destinații precise, una dintre acestea fiind aceea care finanțează proiecte care dovedesc că au un impact pozitiv direct asupra reducerii emisiilor de echivalent CO2, generate de transportul rutier motorizat de la nivelul municipiilor reședință de județ.

Punctul de plecare în identificarea acestor proiecte se regăsește în analiza și în măsurile propuse în Planurile de Mobilitate Urbană Durabilă (numitele PMUD-uri) elaborate, conform prevederilor legale, de toate municipiile reședință de județ, vizate în exclusivitate să poată utiliza aceste fonduri.

Programul Operațional Regional 2014/2020 (POR) prin Axa prioritară 4 a POR 2014-2020-Sprijinirea dezvoltării urbane durabile,  Obiectivul specific 4.1-Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă este cel care finanțează proiectele mai sus menționate.

În documentația de specialitate aferentă acestui tip de proiecte (Ghiduri elaborate care stau la baza pregătirii și ulterior a implementării proiectelor), este vizată mobilitatea urbană prin măsuri pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon în zonele urbane (prin modernizarea/extinderea transportului public urban, inclusiv achiziția de mijloace de transport ecologice/electrice, crearea/modernizarea pistelor pentru biciclete,  crearea/modernizarea unor spații pietonale sau predominant pietonale confortabile pentru pietoni, etc.).

 

Documente programatice de la nivel european definesc mobilitatea urbană actuală ca fiind mult mai puțin dependentă de utilizarea mașinilor personale,  schimbând accentul către o mobilitate bazată pe mersul pe jos, utilizarea bicicletei, transportul public de înaltă calitate, reducerea utilizării autoturismelor personale, concomitent cu utilizarea unor categorii de autoturisme nepoluante.

Proiectele pregătite în acest sens vor putea obține finanțările solicitate dacă sunt abordate sub forma unui pachet, într-o manieră integrată, care să conțină cel puțin 3 componente: de  infrastructură, mijloace de transport și sistem de management al traficului, în condițiile unei politici coerente și reglementate a parcărilor publice.

 

În acest context se regăsește și posibilitatea modernizării străzilor interioare, dar și aceasta se va putea realiza numai  respectând, cumulativ, toate condițiile impuse enumerate mai sus și nu numai acestea; studiile de specialitate efectuate, configurația proiectelor determinată de specificațiile Ghidurilor au făcut ca decizia de modernizare în municipiul Călărași să vizeze str. București și Prel. București, principala condiție fiind aceea ca strada aleasă să fie linie de transport în comun.

Orice intervenție (construire, modernizare, reabilitare, extindere, dotare) se poate face exclusiv în condițiile impuse de finanțator, având garanția îndeplinirii unor indicatori și obținerea unor rezultate așteptate. Ca întotdeauna, finanțatorul stabilește regulile, iar beneficiarii trebuie ca, plecând de la nevoi identificate anterior, să acceseze sursa de finanțare în condiții predefinite și fără abateri de la cerințele și obligațiile acesteia.

Duratele etapelor proiectului care trebuie parcurse conform procedurilor standard permit o estimare a începerii lucrărilor de construcții la străzile București și Prelungirea București  în a doua jumătate a anului 2019.

În acest context, având în vedere degradarea avansată a trotuarelor situate de-a lungul acestor străzi, necesitatea intervențiilor cât mai rapide pentru asigurarea unui grad de confort al pietonilor, Primăria Municipiului Călărași a început deja execuția lucrărilor de reparații a trotuarelor pe anumite tronsoane, lucrări care nu se vor mai regăsi în proiectul finanțat din fonduri nerambursabile.

 Vom reveni periodic cu informații privind stadiul de pregătire al proiectelor cu finanțare europeană pe care Primăria Municipiului Călărași le elaborează, în conformitate cu documentațiile de dezvoltare strategică întocmite conform cerințelor de finanțare și fără de care nu este posibilă obținerea acestor fonduri. 

 

Primar,

Ing. Daniel Ștefan Drăgulin

 

524 vizualizari in total 1 vizualizari azi


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*