Vrei să adopți o alimentație sănătoasă? Iată cu ce să începi!

 

Există un mit cum că alimentația sănătoasă este mai costisitoare și nu oricine poate să o adopte, însă este acesta un adevăr? Multe familii din România , atât mai sărace cât și mai bogate, au spus că, adoptând o alimentație sănătoasă, au cheltuit la fel ca înainte sau chiar mai puțin, dacă au limitat costurile la tot ce este necesar, fără să facă risipă. Mâncărurile vegetariene și cele vegane sunt foarte sățioase, astfel nu vei simți nevoia să mănânci la fel de des ca înainte. Însă, pe lângă acest aspect, va trebui să ții cont de câțiva pași cheie, atunci când pleci la un asemenea drum. Foarte multe persoane cred că trecerea la o alimentație mai sănătoasă se face brusc, aruncând din frigider tot ce este procesat și nesănătos. Este adevărat, se poate face și așa, însă nu reprezintă cea mai bună și corectă metodă. Este bine că trecerea să se facă mai ușor, deoarece corpul tău a fost obișnuit cu mâncarea gătită care îți trezește prin mirosul și gustul ei amintiri pierdute, pe care ai vrea să le retrăiești.healthy-food-march-month-805x503

Cu o alimentație nepotrivită, organismul tău se va simți  fără puteri și, prin urmare, se pot instala diverse boli. Este bine, în general,  să iei un supliment alimentar natural, care să îți întărească imunitatea. Dacă nu știi de unde să cumperi tratamente naturiste și plante pentru ceaiuri, în online găsești produse de la Parapharm pentru orice afecțiune.

Este nevoie să ai răbdare cu corpul tău și să îi oferi timp suficient să se obișnuască cu o alimentație mai sănătoasă. Altfel, la un moment dat vei ceda și, fără să îți dai seama, te vei întoarce la alimentația nesănătoasă pe care o aveai înainte.

Ce poți face pentru a te acomoda mai bine?

  1. Consumă săptămânal câte puțin din alimentele la care vrei să renunți. Treptat, fă-le să dispară complet.
  2. Elimină prăjelile din alimentație sau consuma-le cât se poate de rar.
  3. Nu mai mânca fast-food, semi-preparate sau alimente procesate.image023(112)
  4. Consuma cât mai rar produse de panificație, făcute cu zahăr alb. Înlocuiește zahărul alb cu cel brun sau alți îndulcitori naturali. Zahărul, la fel ca multe alte alimente dăunătoare, duce la afecțiuni ale colonului, oboseala și chiar depresie. Această afecțiune se poate trata, la rândul ei, prin ingrediente oferite de natură. Intră pe site și vezi tratamentul naturist pentru colon iritabil cu extract de coriandru, ghimbir, mușețel, dar și alte plante benefice.
  5. Consuma pâine cu maya, în locul celei cu drojdie. Pâinea clasică este foarte greoaie pentru sistemul digestiv și vine la pachet cu reacții adverse imediate.Blueberry-Lemon-Vanilla-Cake1a
  6. Citește etichetele și gândește-te de două ori înainte să cumperi un produs ambalat. E-urile, spre exemplu, se stochează în organism și nu se mai elimină, de multe ori, nici prin cea mai strictă dietă.
  7. Consuma apa pură și renunță complet la apă de la robinet. Pentru a-ți ușura munca, optează pentru un filtru de apă în casă.
  8. Mănâncă cât mai rar produse animale, iar atunci când le consumi, alege produse din surse sigure care sunt crescute fără furaje, în locuri cât mai puțin poluate, nu pe câmpuri pline de pesticide și ierbicide.
  9. Introdu superalimentele în alimentație prin intermediul unui shake sau smoothie. Vei găsi în cărți de specialitate liste cu superalimente ce au efecte benefice asupra organismului. Cele mai multe vin sub formă de pudră (uscate) și pot fi adăugate în alte mâncăruri sau băuturi.healthy-food-march-month-805x503
  10. Nu îți urma întotdeauna poftele, ci încearcă, mai degrabă, să le descifrezi. Cele mai multe dintre poftele tale vin din lipsa anumitor substanțe în organism.Healthy lifestyle concept. Eat fruits and vegetables and workout

 

Nu în ultimul rând și cel mai important, păstrează un echilibru între minte, trup și suflet. Niciunul dintre cele trei nu poate să funcționeze singur. Dacă ai o alimentație sănătoasă însă ești o persoană pesimistă și depresivă, asta nu te va ajuta foarte mult, deoarece organismul va atrage bolile. Atunci când speranța și buna dispoziție apar, lucrurile încep să se echilibreze cât mai bine.

347 vizualizari in total 19 vizualizari azi


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*