S-a făcut dreptate / S-a dispus suspendarea organizării şi desfăşurării concursului privind ocuparea postului vacant de Referent IA -compartimentul financiar-contabil, buget

1

UPDATE – S-a dispus suspendarea organizării şi desfăşurării concursului privind ocuparea postului vacant de Referent IA -compartimentul financiar-contabil, buget. anunt-concurs-OK-212x300 S-a făcut dreptate / S-a dispus suspendarea organizării şi desfăşurării concursului privind ocuparea postului vacant de Referent IA -compartimentul financiar-contabil, buget

 ,, Metoda 1: Timpul alocat pentru înscrieri – se stabileşte un interval cât mai scurt pentru depunerea dosarelor, astfel încât concurenţa să fie cât mai redusă. Acest interval este uneori de numai 5 zile, incluzând sfârşitul de săptămână. Rămân astfel 3 zile în care candidaţii de bună-credinţă trebuie să vadă anunţul, să-şi adune documentele necesare dosarului şi să se deplaseze fizic la instituţie pentru a-l depune. Ca regulă de lucru, e mult mai simplu să fraudezi un concurs cu 3 candidaţi, decât unul cu 39 (apropo de postul de la Senat despre care v-am scris cu câteva zile în urmă).

Metoda 2: Studiile necesare – se aleg domenii de studiu care n-au nimic de-a face cu activitatea funcţiei pentru care se organizează concursul. Spre exemplu, pentru funcţia de inspector la Compartimentul Relaţii cu Publicul al unei primării din judeţul iaşi se admit studii superioare în domeniul geografie. La fel şi pentru funcţia de consilier la Compartimentul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale dintr-o casă judeţeană de asigurări de sănătate.

Metoda 3: Documentele necesare pentru dosar – se solicită adeverinţe, certificate, atestate sau diplome a căror obţinere depăşeşte calendarul stabilit pentru depunerea dosarelor. În absenţa acestor documente, dosarul este respins, iar ca o „pură coincidenţă” este destul de probabil ca unul dintre contracandidaţi să aibă deja toate aceste documente pregătite.

Metoda 4: Subiectele pentru proba scrisă – se stabileşte o bibliografie cât mai complexă, menită a descuraja candidaţii de bună-credinţă. Spre exemplu, pentru un post de director general în cadrul unui minister (concurs care se desfăşoară în această perioadă, de altfel), bibliografia cuprinde 29 legi, hotărâri de guvern, ordine de ministru şi regulamente europene. Am făcut un exerciţiu simplu şi am adăugat toate cele 29 documente în acelaşi fişier Word, cu font Times New Roman de 12, la spaţiere de un rând. Rezultă 2.377 pagini (898.741 cuvinte, 5.489.741 semne) pe care trebuie să le înveţi în cele 12 zile stabilite între momentul în care postul a fost scos la concurs şi ziua în care susţii proba scrisă, adică o medie de 198 pagini/zi. Dacă totuşi te încăpăţânezi să încerci, atunci ia în calcul faptul că este destul de posibil ca unul dintre contracandidaţii tăi să aibă deja cele câteva subiecte de concurs posibile, adică va învăţa cam o pagină pe zi, iar acest lucru îi va fi mai mult decât suficient pentru a obţine punctaj maxim la proba scrisă.

Metoda 5: Interviul – se departajează candidaţii chiar şi la doar câteva puncte, suficiente însă pentru ca postul să meargă în direcţia prestabilită. O situaţie interesantă este aceea în care unul dintre candidaţi lucrează deja în instituţie sub o formă contractuală (detaşat, angajat temporar ş.a.) şi se prezintă pentru a fi intervievat ‘independent’ de oameni care-i sunt deja colegi de câteva luni sau uneori chiar de câţiva ani. Contestaţia faţă de rezultatul interviului este inutilă, dat fiind că nu poţi compara prestaţia ta faţă de cea a contracandidatului care a obţinut postul.

 Acestea sunt doar câteva dintre modalităţile simple prin care angajările în sectorul public sunt fraudate. Dacă astăzi ne este dat să remarcăm starea precară a sistemului nostru de sănătate, absenţa autostrăzilor, condiţiile deficitare din învăţământ, calitatea scăzută a serviciilor prestate de instituţiile noastre publice, dacă nu există jurnal de ştiri în care să nu fie prezentat cel puţin un caz de corupţie, atunci toate acestea sunt în fapt consecinţele principiilor greşite pe baza cărora se obţin posturile la stat. Avem nevoie de o reformă substanţială a administraţiei, cu accent pe transparenţă, evaluarea performanţei şi implementarea noilor tehnologii. În absenţa unei astfel de reforme, România va rămâne în continuare – aşa cum spunea cineva – «ţara mătuşilor, ţara soacrelor, ţara nepoţilor, ţara cumnaţilor». Pentru această reformă voi milita în continuare din afara sau din interiorul Palatului Victoria, în funcţie de interesul şi înţelepciunea celor aflaţi în Guvern”, scria pe pagina sa de Facebook. în urmă cu un an  Cristian Botan care a devenit cunoscut după ce în anul 2012 a lansat un site de recrutare în administraţie, PublicJob.ro. A fost apoi recrutat de Guvernul Ponta, păstrat de Guvernul Cioloş şi „evacuat“ de Guvernul Grindeanu.
Deşi, la Călăraşi, aceste metode sunt aplicate de mult timp în ,,trucarea ” concursurilor pentru ocuparea unui post la ,,stat “, puţini sunt cei care au luat atitudine. Nu este şi cazul doamnei Vîlsan Mariana, care nemulţumită de modul în care sunt organizate concursurile pentru ocuparea posturilor la C.J.C.C. Călăraşi, a postat pe facebook, un mesaj adresat managerului acestei instituţii. Redăm mai jos mesajul integral :
Vilsan Mariana / ,,RUȘINE SA VA FIE, Mihaela Petrovici! Cu respect și considerație fata de” România Mea”, în care îmi cresc și educ copiii : să învețe Carte, sa fie corecți, serioși, respectuoși, “iubitori de neam și tara”, “România pe care am luat-o cu împrumut de la strămoșii nostri”, în aceasta Românie (Naivi și Nebuni mai suntem) sa mai credem, ca vreun cetățean român are vreo Șansă măcar sa Participe la un Concurs, pentru a ocupa un loc de muncă la STAT. PS. : dna. Manager Mihaela Petrovici, Curs înseamnă = 3 luni de studiu la o anume disciplină. Înțeleg din următoarele hârtii ca o Diploma de Licență nu echivalează un Curs de Contabilitate , adică este nula?! Cred” DOAR”, ca necunoașterea termenului v-a împins la luarea unei astfel de decizii, doamnă! Va rog, respectuos, sa le spuneți copiilor dumneavoastră, doamnă, sa nu-și mai toceasca coatele pe băncile facultății ca oricum nu le folosește la nimic, sa facă cursuri multe cursuri… așa sigur vor avea de lucru. Lăsând gluma la o parte, rog Organele Abilitate sa se Autosesizeze cu privire la Organizarea Concursurilor la STAT. Sper sa se fi dus vremea cu “mătuși și cumătrii”, apropo pe lista cu dosare acceptate, este una bucata persoana Petrovici, sa fie DOAR o pura COINCIDENTA DE NUME, zic și eu?! Nu știu cine sunteți doamnă și ce Culoare purtați DAR sa știți ca nu le faceți Cinste! #Romania Rezit cu Greu# Va pup și iubesc pe toți, oameni frumoși!”CC-225x300 S-a făcut dreptate / S-a dispus suspendarea organizării şi desfăşurării concursului privind ocuparea postului vacant de Referent IA -compartimentul financiar-contabil, bugetlicenta-225x300 S-a făcut dreptate / S-a dispus suspendarea organizării şi desfăşurării concursului privind ocuparea postului vacant de Referent IA -compartimentul financiar-contabil, buget

6504 vizualizari in total 2 vizualizari azi

1 thought on “S-a făcut dreptate / S-a dispus suspendarea organizării şi desfăşurării concursului privind ocuparea postului vacant de Referent IA -compartimentul financiar-contabil, buget

  1. nu este prima dată când se întâmplă la Centrul jud. de cultură o astfel de neregulă uitați-vă la concursurile care s-au desfășurat pe data de 22.03.2018 la care proba scrisă, interviul și rezultatul final au fost susținute/afișate în aceiași zi de 22.03.2018 de la ora 09.00-16.30 fără a fi respectate termenele din H.G.286 din 23 martie 2011 și din anunțurile de ocupare a locurilor vacante.Felicitări doamnei, dar nu se va rezolva mare lucru vor lăsa timpul să treacă și apoi vor organiza concurs să poată ocupa postul cine trebuie, păcat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *