Iulian Radu-Raportul anual privind starea economică, socială și de mediu a comunei Dichiseni

RADU IULIAN

Iulian Radu, edilul comunei, în Raportul anual privind starea economică, socială și de mediu a comunei Dichiseni, în cadrul capitolului privind situația economico-socială a comunei și stadiul executării obiectivelor propuse pe anul 2019, arată că în baza datelor obținute de la Institutul Național de Statistică, populația celor trei sate componente, Dichiseni, Coslogeni și Satnoieni, era de 1.734 de locuitori. Consiliul Local Dichiseni, format din 11 consilieri, s-a întrunit în 16 ședințe, din care 12 ordinare și 4 extraordinare, elaborându-se un număr de 64 de hotărâri, toate la inițiativa primarului. ÎReferitor lae relațiile cu publicul, această activitate a constat în punerea la dispoziția cetățenilor a documentelor necesare, formularelor-tip și fișe de informații publice, în vederea obținerii actelor și diverselor documente, preluarea, înregistrarea și răspunsul luării în debit a proceselor-verbale de contravenții și predarea către serviciul de taxe și impozite pentru încasarea sau executarea acestora. Asfel, pentru încasarea impozitelor și taxelor locale, în anul 2019, s-au întocmit și înmânat 28 de înștiințări de plată, 14 titluri executorii și somații, 8 popriri. Au fost întocmite 2.347 de fișe fiscale, din care 2.236 persoane fizice și 111 dosare persoane juridice, numărul contribuabililor din programul de impozite și taxe locale fiind de 2.273. Pe anul trecut, s-au întocmit 130 de foi de vărsământ. La nivelul anului 2019, bugetul general al comunei Dichiseni a fost de 5.659.708 lei, din care venituri proprii în sumă de 1.844.716 lei. Cheltuielile de funcționare au fost de 3.428.999 lei, iar cele de dezvoltare de 2.434.135 lei. Pentru anul 2019, s-a înregsitrat un excedent de 36.808 lei. La nivelul Primăriei Dichiseni, s-au înregistrat următoarele cheltuieli: 967.092 lei – salariații din aparatul de specialitate, 43.233 lei – cheltuieli cu salariații din învățământ; 670.653 lei – cheltuieli cu indemnizațiile persoanelor cu handicap; 906.627 lei – cheltuieli cu utilitățile, achiziția de furnituri de birou, lemne, materiale curățenie, carburanți și piese de schimb, reparații curente, achiziția de bunuri de natura obiectelor de inventar, pregătire profesională.; 154.858 lei – cheltuieli material învățământ, din care 83.858 lei asigurați din contribuția bugetului local; 3.450 lei – pentru copii cu CES; 5.799 lei – ajutor de încălzire pentru persoanele beneficiare de ajutor social; 15.121 lei – ajutor de încălzire pentru persoanele fără ajutor social. La secțiunea dezvoltare, ponderea o deține investiția de extindere a rețelei de alimentare cu apă potabilă, cu o valoare de 1.831.475 lei. Pentru anul 2019, pentru capitolul achiziții publice și implementarea proiectelor, edilul Iulian Radu precizează că s-au derulat următoarele obiective de investiții: extindere rețea de apă potabilă și branșamente la rețeaua de apă potabilă, în cele trei sate componente, Dichiseni, Coslogeni și Satnoieni, proiect finalizat, înființare teren de sport și dotări aferente, aflat în curs de implementare; grădinița cu program normal pentru 2 grupe, în curs de implementare; reabilitare, modernizare, extindere și dotare așezământ de cultură în satul Dichiseni, în curs de implementare; modernizare drumuri de interes local, în curs de implementare. S-au făcut demersuri pentru pregătirea unui proiect pentru eficientizarea energetică a școlii din satul Dichiseni. Pentru anul în curs, primarul Iulian Radu, în Raportul anual privind starea economică, socială și de mediu a comunei Dichiseni, afirmă că are în vedere următoarele obiective: continuarea proiectului de modernizare drumuri de interes local; continuarea proiectului pentru înființarea unui teren de sport și dotări aferente, continuarea proiectului pentru amenajarea grădiniței cu program normal pentru 2 grupe, continuarea proiectului pentru reablitarea, modernizarea, extinderea și dotarea așezământului de cultură din satul Dichiseni. La capitolul asistență socială, situația dosarelor de ajutor social a fost: acordări – 1, modificări – 1, suspendări – 1, încetări – 2, în plată – 11; situația dosarelor de alocație și susținere a familiei: acordări – 11, încetări – 28, în plată – 44; ajutor de înmormântare – 1; persoane cu handicap: 59 grad I, 60 grad accentuat, 5 grad mediu. În cadrul compartimentului registrul agricol, s-au eliberat: 200 adeverințe, la cererea cetățenilor pentru eliberarea sau reînnoirea actelor de identitate; 111 adeverințe APIA; 25 adeverințe pentru asistență socială; 80 adeverințe pentru dosarele de încălzire; 15 adeverințe pentru Electrica; 10 adeverințe pentru burse școlare; 25 adeverințe pentru dosarele de rechizite școlare etc. S-au emis 30 de atestate de producător și 30 de carnete de comercializare. La nivelul compartimentului de stare civilă, în anul 2019 au fost înregistrate 2 acte de naștere, au fost eliberate 19 certificate de naștere, au fost înregistrate 8 acte de căsătorie, au fost eliberate 16 certificate de căsătorie duplicat, s-au înregistrat 26 acte de deces în dublu exemplar și au fost eliberate 32 de certificate de deces duplicate. S-a înregistrat, totodată, 1 act de divorț pe cale administrativă. Tot pe anul în curs, s-au eliberat 18 certificate de urbanism și 15 autorizații de construire, s-au înregistrat 247 de contracte de arendare și 20 de acte adiționale ale contractelor de arendare, înregistrându-se 112 cereri pentru vânzarea unor terenuri aflate în extravilanul localității.

1010 vizualizari in total 2 vizualizari azi

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*