3 profesoare de la Școala „Nicolae Titulescu” și-au perfecționat competențele digitale
la un curs Erasmus+ la Lisabona

Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” Călărași a obținut Acreditare Erasmus în domeniul Educației Școlare pe o perioadă de 5 ani, începând cu 1 martie 2021 (cod acreditare 2020-1-RO01-KA120-SCH-095220). În al doilea an de proiect, care se derulează în perioada 1 iunie 2022-31 august 2023, sunt planificate cursuri de formare pentru 9 profesori și o mobilitate de grup a elevilor. Mai multe informații se găsesc în site-ul https://acreditare.scoalanicolaetitulescu.ro.

În perioada 3 – 8 iulie 2023, profesoarele Adriana Olaru, Elena Stancu și Carmen Lăpădat au participat la Lisabona la cursul „Digital education tools for teachers”, organizat de Europass Academy Barcelona. La curs au participat 13 profesori din 4 țări: Italia (8), România (3), Slovacia (1) și Ungaria (1). Prima zi de curs a început cu un scurt exercițiu de prezentare personală vizând cunoașterea membrilor grupului, urmat de prezentarea școlilor și a țărilor din care provin participanții.

Într-o atmosferă plăcută, formatoarea Beatriz Canas Mendes ne-a îndrumat pașii în lumea aplicațiilor și a instrumentelor pentru educația digitală. Ea ne-a prezentat modelul SAMR pentru integrarea tehnologiei, un cadru care ajută profesorii să identifice modalități utile de selectare și utilizare a tehnologiei în clasă. Pe parcursul cursului am utilizat împreună platforma Wakelet, un instrument digital pentru organizarea și partajarea de resurse multimedia și linkuri.

Am utilizat aplicațiile online Google Docs și Google Slides pentru a crea materiale digitale pentru predarea și învățarea online. În comparație cu aplicațiile similare offline Word și Power Point, acestea sunt gratuite și permit colaborarea în timp real între elevi pentru realizarea unor sarcini sau proiecte comune, distribuirea de către profesori a temelor către elevi și asigurarea feedback-ului, prin comentarii și sugestii referitoare la temele postate de elevi.

Am realizat desene și schițe pe diverse teme, am creat și editat videoclipuri pe care le-am postat pe Padlet. Am creat coduri QR pentru pagini web, folosind QRCode Monkey și QR Code Generator, pe care le-am partajat pe platforma Wakelet. Am experimentat Edpuzzle pentru transformarea unui videoclip într-o lecție dinamică, prin inserarea de comentarii sau întrebări adresate elevilor. Se pot adăuga termene limită pentru videoclipurile ce urmează a fi vizualizate și intrebarile ce trebuie completate. Aceasta permite evaluarea rapidă a competenței elevilor vizată de profesor. Lecțiile rezultate pot fi ușor gestionate prin organizarea și clasificarea lor pe categorii sau teme.

În timpul cursului sau în pauze am discutat despre provocările cu care ne confruntăm în profesia noastră, despre aspecte comune sau specifice ale sistemelor de învățământ din țările noastre, am făcut schimb de idei și am stabilit planuri de colaborare în viitor.

Lisabona este un oraș cu un farmec propriu, care își păstrează istoria printre bulevarde romantice, străduțe înguste, în pantă, pavate cu piatră cubică albă și neagră, monumente baroce sau gotice, cartiere maure. Am vizitat locuri emblematice pentru istoria Portugaliei: Mănăstirea Jeronimos, construită în 1501 în stilul arhitectural manuelin și Turnul Belem, construit între anii 1514-1520, incluse în Patrimoniul Mondial Unesco; Castelul São Jorge, un vechi castel maur, situat pe o colină care domină orașul; Catedrala Sé de Lisboa, construcţie începută în 1147, în stil romanic, cu adăugiri în stil gotic şi baroc; statuia Cristo Rei din Almada, de cealaltă parte a fluviului Tejo; Palatul Pena din Sintra, o clădire fascinantă, construită în secolul al XIX-lea; Castelul Maurilor din Sintra, fortăreață construită în secolul al IX-lea pe niște stânci abrupte, cu o panoramă impresionantă.

La acest curs am dobândit strategii simple și eficiente pentru îmbunătățirea predării digitale și experiență practică privind impactul tehnologiilor digitale asupra colaborării și comunicării online în mediul școlar, atât din perspectiva profesorului, cât și a elevului. De asemenea, cursul a fost un prilej de interacțiune și schimb de bune practici cu colegi din alte țări europene, de îmbogățire a orizontului cultural și a competențelor lingvistice.

Informaţiile prezentate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului articolului, iar Comisia Europeană şi Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale nu sunt responsabile pentru felul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.

Prof. Adriana Olaru- coordonator de proiecte europene

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*