Administratorii de bloc pot obține până în 2021 certificatul de calificare profesională

bloc

 Pentru a-și putea păstra funcția de administrator de bloc, persoanele fizice atestate în acest sens trebuie să dețină și un certificat de calificare profesională, potrivit noii legi a asociațiilor de proprietari ce a intrat în vigoare anul trecut. Termenul-limită stabilit inițial pentru ca administratorii sa se achite de această obligație era sfârșitul lunii septembrie, dar autoritățile l-au amânat până la 1 ianuarie 2021, printr-o ordonanță a Guvernului publicată recent în Monitorul Oficial.

Administrarea unei asociații de proprietari – ghid util cu informații cheie

Ghidul dezvoltă elementele importante ale administrării unei asociații de proprietari: cum se construiește și adoptă bugetul asociației, cât de important este contul bancar al asociației, cum se repartizează veniturile și cheltuielile asociației etc. Parcurgerea ghidului se va dovedi extrem de utilă atât pentru administratorii în funcțiune, pentru proprietarii de apartamente, cât și pentru persoanele care și-ar dori, în viitor, să ocupe astfel de funcții.

Spre sfârșitul anului trecut, legislația privind asociațiile de proprietari a fost schimbată, prin apariția Legii nr. 196/2018.

Printre altele, noua lege a asociațiilor stabilea că persoanele fizice care sunt atestate ca administratori de bloc în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007 (vechea lege a asociațiilor de proprietari – n.red.) vor putea să-și păstreze funcția numai dacă obțin, într-un anumit timp, un certificat de calificare profesională. Termenul inițial stabilit de legislație pentru conformare era 28 septembrie 2019.

Totuși, acest termen se va schimba de sâmbătă, din moment ce proiectul de ordonanță ce prevede amânarea termenului pentru obținerea unui certificat de calificare profesională până la 1 ianuarie 2021 a fost publicat miercuri în Monitorul Oficial.

După cum stabilește Legea nr. 196/2018, certificatul de calificare profesională reprezintă actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a fi administratori de bloc. În esență, pot fi atestate de primarul localității pentru a îndeplini ocupația de administrator de bloc doar persoanele care dețin un certificat de calificare.

Anterior intrării în vigoare a actualei legi a asociațiilor, administratorii de bloc aveau o singură obligație, și anume să fie atestați de către primar, nu să dețină și un certificat de calificare profesională.

SURSA >>Avocatnet.ro

59 vizualizari in total 2 vizualizari azi


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*